Saturday, May 5, 2012

LIma/five perhentian


hari ni nak citer istimewanya perkataan lima bagi nozi...sebab nombor lima lah yang menyebabkan nozi dan kawan - kawan rapat sahabat nozi merasai pengalaman keluar bersama - sama sejak kami kenal dua tahun yang lepas..alhamdulilah kami dilindungi ALLAH SWT sepanjang perjalanan kami ke destinasi tujuan kami berempat..hehe
jom lets check it out whats number five means to my frens and me ;))

perhentian pertama : KFC KAJANG



Kat hentian pertama ni, kitorang pergi cari bekal untuk makan kat destinasi kedua kami..oleh sebab nak benda atau mkanan yang memudahkan kami dan x berat sangat, kami beli la ayam KFC nih..maklumlah pelajar u..biase la..hehe..nak simple2 je..hehe
lpas dah beli kfc, kitorang p la solat zohor dlu sebab kalo dah solat lega la cikit nak jalan lpas..tambah2 pulan kitorang mmg la x taw lgsung jalan nk pegi destinasi kedua..
pas dah solat singgah kedai runcit jap sbb nak beli jajang..hehe
lepas tu start bertolak ke destinasi berikutnya..JOM

perhentian kedua : SUNGAI TEKALA


mula-mula kitorang dalam dilema nak pegi air terjun mana...tekala ke congkak..dah la x taw nk dcide air terjun mane nak pegi pastu sesat pulak tu...2 kali pusing kat pekan semenyih..last2 skli kitorang berhenti kat tepi jalan tanya sorang kakak ngan ayah dye berniaga nasik...tanya punya tanya rupanya kitrg dahpegi jln betul dah cuma x taw nak masung simpang mane sbb singboard nk g air terjun kat dalam2 sikit...alhamdulilah sebab ade org baik hati tolong kitorang tnjukkn jalan..thanks akak, pakcik ^^
lpas da taw jalan dlm pukul 3 ptg cm tu kitrg sampai kat air terjun sg tekala...berbelah lagi nih nak mandi kat mane sbb slh sorang kwn nozi ni bgtaw yg dulu2 dye penahy datang cini tapi tandasnye kotor sngt dengan 'benda2 buangan orang' tak dipam dengan baik..sebb benda ni kitrg da dcide btol2 nk pegi sg congkak..
pastu kitrg ty la jln kat pkcik yg jaga pintu masuk kat sg tekala tu..pastu kitrg btolak la pegi sg congkak..JOM2

perhentian ketiga : SUNGAI CONGKAK


aKhirnya kitrg sampai kat sg congkak..bestnye dpt mandi..yeeeppiiii...sejuk sume ade..
tapi yg lucunya lpas kitrg jumpe site tuk kitrg dduk dan mandi, ktrg cpat2 amparkan tikar pastu terus melahap ayam kfc..kitrg mkn smpai sume xbckap..mujur la x de org sgt kat citu sbb bkn ujung minggu lagi...
lpas da siap mkn ape lag..tukar pakaian dan kitrg terus bussshhhh mandi la...aaaaa bestnye..sbb lame dah x mandi kat air terjun..nk mandi kat pntai pun segan dah sebab sume da besar2..segan2...
hehee...smpat la kitrg brgmbar gmbr dengan pelbagai gaya..tahan nafas dlm air la...mmg kenangan yang best ^^
pastu dlm pkul 530 ptg kitr btolak balik da sempat la bgmbr gak kat empangan smenyih..mmg lawa la pmndangan kat empangan nih...kalo korang dtg cni jgn lupe nikmati keindahan pemndangnnya..

perhentian keempat : PASAR HENTIAN KAJANG


next kitorng bhnti kat pasar mlm sbb nak beli nasik..kan kitrg x mkn nsik seharian suntuk..melahap ayam je..hehe
tibe2 dtg la idea..jom P ICT..HEHE
ape lage...sume ON JE..HAHA...tapi last2 x jadi p ICT p putrajaya pon oke jgk..hehe
main hentam je gune signboard pegi putrajaya..sampai putrjaya nak cari masjid putrajaya tapi x jumpe..pusing tmpat same ulang2 kali..x leh jadi nih stillx jumpe lage..
mjur ade sorang pakcik nih..kitrg ty la dye..akhirnye jumpe jgk..yeeeeaaaa..thanks pakcik!!!

perhentian keLIMA : PUTRAJAYA



kitrg solat isyak dulu kat msjid putrjaya..ohhh magrib kitrang solat kat kajang mase nk pegi pasar mlm kat hentian kajang...
lpas solat kitrg ber klik2..ambik gmbar..hehe
dalam pukul 12 15 am mcm tu kitrg btolak balik...
FUHH SEHARIAN SUNTUK KITORANG KELUAR!!
alhamdulilah kitorang smpai ke UKM dgn selamat



2 comments:

  1. sian org yg jaga pintu pagar sg.tekala tu dipanggil pokcik..hehe

    ReplyDelete
  2. haha..pggil abg kan susoh plok...xpe..pakcik tu x kisah..hehe..diorg sporting jek ^^

    ReplyDelete