Friday, June 15, 2012

hidung tersumbat~~


arrgggghhh tidak..dah 3,4 hari dah hidung nih trsumbat...
nak kate banyak 'benda asing' dlm hidung mane ade..hehehe(pengotor 2x)
alaaa..xpe..sume orang pon ada bnda yang sama dalam hidung tuh..hehe
PEACE YO !!!!
 

aduh..stress ngan hidung trsumbat sebelah ni...nak bernafas pon tak selesa
alhamdulilah ALLAH SWT kurniakan kita mulut selain mulut tu berfungsiuntuk kite mamam atau makan,
mulut kite boleh gune untuk bernafas...
hek eleh..ape la nozi ni..tu sume orang taw la..hehe
saja je nak bagitaw lage dan lage..

DAN hidung tersumbat sudah membuatkan mataku berair dan itu adalah selsema..yeke..dah suara pon dah makin sengau tapi tak de la sengau sangat pon...hehe
BTW nak bgtaw korang yang kalo tyme demam nozi suka dengar suara serak serak basah nozi sendiri walaupun hahaha demam adalah suatu yang menganggu mood nozi..hik2...
tapi x boleh benci demam sebab orang kate demam adalah satu langkah ALLAH nak kurangkan dosa-dosa kecil kita...
SYUKUR ALHAMDULILAH YA ALLAH...



ni satu petua untuk hilangkan hidung tersumbat tapi untuk bayi la..
asahkan ibu kunyit kat batu pastu sapukan air kunyit kat sekitar hidung baby tu.. 

korang ade petua tak, nak bagi hidung ni tak tersumbat..
kalo ade meh la bag petua kat nozi :)




AHH tibe2 kuar cter pasal demam ni, mcm mane perangai korang mase korang demam?
MANJA,MASAM,PENDIAM atau mcm macam lage la..
kalo korang nak kongsi meh la kongsi sekali..

kalo tyme nozi demam ( ni situasi kat rumah la)..nozi akan menjadi pendiam, periang dan manja..hehe
manja dengan ma nozi la..bkn manja dengan orang yang tidak berkenaan..hehe
pastu tyme demam kat rumah,selera makan pon makin btambah walaupun mase makan deria rasa dah hilang sekejap..pelik betol la..
orang kalo tak sihat la selera makan takde..hehehe
nak buat macam mane..itu la diri sebenar nozi..(thats who i am)


jangan marah marah ye...senyum sokmo
salam...








4 comments:

  1. hahaha...org mkan x de rasa nk mkn
    dia lagi bnyak nk mkn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. icumm..itu kat umah je dan tyme kecik dlu2 jek..heeh
      tapi skrg pon mcm tu jgk tapi kat umah je lah..ble kat uni lain plok..x dok slera nak makan..hik2

      Delete
  2. terjumpa info ni, juga pasal hidung tersumbat… sharing is caring :) - Hidung Tersumbat

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks armouris for sharing this info :))

      Delete